Om du bytte värmesystem idag, vad skulle du välja?

Om du bytte värmesystem idag, vad skulle du välja?





Bekymrad Kalixbo! 29 okt 2010 23:46

Hejsan!

Jag  bor i Kalix och är medlem i OK/Q8 men tycker att det är skrämmande hur dåligt den som är chef för bensinstationen i Kalix sköter om den...det är skitiga mackar där ute och i gör det självhallen är det aldrig städat och hur rena är tvätten där då...tycker det är hemskt och se en bensinstation som är så svinig där kring mackarna och det är den enda bensinstation vi har kvar som folk kan gå in och betala bensin och köpa en korv eller hamburgare...men reservdelar verkar ni ha slutat med????

Funderar om det är värt och vara medlem i OK/Q8 längre när det är så dåligt underhåll på bensinstation....hemskt vilket förfall det är och ni måste ju göra något åt det här nu...har försökt att blunda....men går inte längre när det bara blir värre!!!

Mvh//Bekynmrad Kalixbo

19
Leif Soldan 2 nov 2010 19:21

Vad händer på ok i Åkersberga,?Jo man målar om fasaden m,m.Jag är betjänt av en fungerande BILVÅRDSanläggning, idag 2 nov. finns en fungerande lyft..spola bilen undertill går inte då vattnet är borttaget på dom två lyftplatserna.Skulle idag 2 nov byta olja o filter på en av familjens bilar, lyft 2 felanmädes tors,28okt???,men är fortfarande ur funktion? Lyft 1 var upptagen minst 1timma,så det var bara att återvända hem förbannad o besviken.Samtliga tvättplatser stod tomma!Vad är tanken med denna försämring? Det finns väl inget bättre sätt att tvätta bilen på, än från en lyft för bästa möjliga arbetshöjd mm, mm.Medlem nr,907672. Leif Soldan

9
Bernt Ringström 13 nov 2010 22:22

Idag åkte jag min vana trogen till den enda bensinstation i Västerås, som tillhandahåller lyftmöjlighet för bil: OK på Djuphamnsvägen. Jag körde fram till infarten, tryckte för biljett och körde in. Döm om min förvåning när samtliga lyftar utom två var borta. Dessa två var upptagna men alla övriga platser var lediga. Eftersom mitt besök föranleddes av mitt behova att hissa upp bilen kände jag mig lurad och gick in till personalen, som var lika bedrövade som jag. Nu fick jag alltså stå overksam i hallen och vänta på att någon lyft skulle bli ledig. Den räknenisse som tror att detta gynnar OK kommer att ångra denna åtgärd. Försöker OK bli ett bensinbolag bland andra, utan de gamla medlemsförmånerna med reservdelar och servicehallar, så inte tänker jag fortsätta medlemskapet sedan anno dazumal. F.ö. saknades handtvättmedel på toaletten och ett tvättställ saknade avloppsrör - vattnet rann rätt ut på golvet/fötterna.

Varför kan man inte få e-faktura på kreditkortet?? Ännu ett irritationsmoment.

Skärpning!

6
Peter o Stina Nordfors 15 nov 2010 14:54

Jag och min hustru är medlemmar sedan drygt 30år, ett långt och troget nyttjande av Oks tjänster. Idag avslutas dock detta då, jag för andra gången på två veckor kontaktar kundtjänst pga vi ej erhållit någon månadsfaktura i oktober.Man blir bemött som man vore en brottsling, trots att jag kontaktade kundtjänst redan den 3/11.

10
Lasse Söderström 15 nov 2010 19:00
Vilken usel hemsida!
6
Anna Marinder 17 nov 2010 10:39

Tack för alla åsikter och synpunkter. Jag vidarebefordrar alla de frågor och synpunkter som rör OKQ8 stationerna till OKQ8 alternativt till den förenings som äger stationen (tex Kalixstationen). Vad gäller hemsidan tar jag tacksamt emot konkreta förslag på vad som ska tas bort och vad som saknas. Vad tycker ni att OK ekonomisk förening ska erbjuda sina medlemmar på hemsidan? Vad gäller OKQ8s verksamhet finner ni den informationen och deras erbjudande på www.okq8.se

Med vänlig hälsning

Anna Marinder på OK ekonomisk förening

anna.marinder@ok.se 

6
Karl-Gustav Fors 17 nov 2010 16:22

Vilken försämring OK!

Ni skriver i er senaste reklambilaga "Enklare att tvätta bilen i våra Gör Det Själv-hallar" efter att ha skippat möjligheten att tvätta bilen på en billyft. Vadå enklare? Det är ju precis tvärtom! Det är inte bara bekvämt, enkelt och arbetsmässigt bäst utan ger även bäst tvättresultat att kunna hissa upp bilen på en lyft. Det vet väl alla bilägare hur viktigt det är att hålla hjulhus och underrede rent - inte bara karossen - framförallt i vinterslask och på saltade vägar. Jag antar att det är en kostnadsfråga för OK-mackarna eftersom en billyft självklart kräver service och underhåll samt då och då även reparationer. Ni försöker vända något för kunden negativt till positivt genom att påstå att det blir enklare. Det är att underskatta oss kunder. För min egen del är enda "fördelen" att jag inte längre behöver åka genom hela stan till OK Djuphamnsvägen i Västerås då det finns tvätthallar på betydligt närmare avstånd.

Kalle Fors, OK-medlem sedan c:a 45 år och...?

8
Anne Hansen 19 nov 2010 07:25

Har ni glömt att det finns de som behöver ett nytt kort om det försvinner?Det finns ingenstans där man kan spärra el få ett nytt kort.....Sen tycker jag att återbäringen har blivit alldeles för låg.

Skärpning ok

Mvh Anne

12
Bara jag 9 dec 2010 19:43
  1. Jag vill tacka för året som gått!
  2. Jag är nöjd med allt!
  3. Jag vill önska alla snälla och griniga en GOD JUL!
7
Stig Holm 1 jan 2011 12:17

Mitt inlägg idag på dag ett år 2011, måste på¨något sätt få komma till VD Göran Lindblom, OK.

Men helt omöjligt hitta en mailadress till den ytterst ansvarige.

Det funkar ju ej inom OK med det de kallar kundservice,

kolla nedan......

Mvh

Stig Holm

19290219  OK medlem sen 60 år !!! som nu avser gå ur !!!

...................................................................................................................................
...................................................................................................................................

Ansökan om OKQ8-kort 2010-08-07


”Räkna med omkring 7 dagar innan vi behandlat och godkänt din ansökan”

......................................................................................................................................................................

Jag begärde 7 augusti 2010 att få återgå till mitt gamla Blå-kortet,

Och när jag 1 nov. efter tre månader frågar vart mitt blå kort tog vägen,

får jag svaret: "Ditt ärende ligger under behandling, men vi kan idag

inte svara på hur lång tid det kommer att ta, vi kommer att kontakta

dig när möjligheten att byta kort finns för dig."

SH ringt 020-656565 31/8 10:00 Åsa!!! de har förlängd behandlingstid pga. att så många vill tillbaks till blåkortet !!!!!!! sh

2010-08-07 har jag sänt in Ansökan om OKQ8-kort, blå kortet, detsamma som jag haft tidigare före ert usla V:ISA

som ju efter ett år saknar möjligheten med autogiro, som

blå kortet har!!!

SH ringt 020-656565 31/8 10:00 Åsa

!!! de har förlängd behandlingstid pga. att så många vill tillbaks till blåkortet !!!!!!! sh

--------------------------

Detta är ju helt otroligt – nu 3 månader och inget kort från er!!!??? Måste jag byta mackbolag, efter kund hos er i över 50 år!!!??? Motser svar omgående, tack! Stig Holm 2010-11-01



____________________________________________________________


????? inget svar erhållit sista december 2010 !!! /sh

________________________________________________________________________________

3
linda 25 jan 2011 14:47

hej jag är medlem oss er men jag har aldrig fattat vad ska man använda kortet till. jag skulle gärna veta det om ni kunde förklara det till mig vad kan man göra med kortet och vad kan man ha det till jag fick kortet när jag köpte min första bil, men jag har aldrig ring och fråga om vad man kan ha kortet till och vad man kan avnända det. kan ni vara snäll och förklara det till mig. när jag tankar bilen för jag bonus då

tack

mvh linda

3
Berit Båryd 26 jan 2011 16:48

Jag har fått räntebesked med saldouppgifter - men det är märkligt att man inte på hemsidan enkelt kan logga in och begära uttag av sina pengar på sparkontot? Och ni lyckas säkert i många fall att få behålla dem! Dåligt!

Inte heller om det nu skulle vara så att jag vill sätta in - vilket ni faktiskt informerar om att man kan göra!

Hälsn. B.Båryd

124
Asko 31 jan 2011 12:40

Var hos OK Bandhagen i Stockholm skulle byta kolsyreflaska (AGA:s beslut) personalen hos OK visste inte hur dom skulle göra tog inte mot min flaska??kunde inte byta? Jag ringde till AGA enligt kundtjänsten har OK fått information hur man skulle hantera falskorna (läna tillgodoskvitto osv.) Hur ska jag göra?????????????

0
Anders Ståhl 31 jan 2011 12:42
Ang. Insatskonto vad är maxbelopp att sätta in då jag ser att räntan är 6,2
15
Ken Johansson 6 feb 2011 06:56

Hej

Är det möjligt att ta ut pengar från insatts/sparkontot direkt på en Ok mack?

Jag har varken betal eller kontokort, ej heller konto på swedbank.

Mvh KJ

106
Ulf Andersén 8 feb 2011 19:37

Skandalöst uselt beslut att ta bort kombinationen av tvättplatser och liftar i GDS-hallarna. OKQ8´s påståenden i deras "Vision, OKQ8 är bilistens självklara val" och sin "Affärside att ..göra livet enkelt för bilister.." är rena löjan.

Dessa åtgärder strider mot all logik vad gäller bilvård och enkelhet. I synnerhet vad gäller miljö, som ni säger är viktigt för er, och då inte enbart för bilisten. OKQ8´s påstående "Målet är en verksamhet med minimal miljöpåverkan och som är fri från ohälsa o ch olycksfall för våra kunder, medarbetare och grannar" stämmer inte alls. Möjligheten att i samband med tvätt även kunna spola rent under bilen och därmed eliminera riskerna att få rostskador har gjort att jag varit stamkund i massor av år hos Ok. Bor på Kungsholmen i sthlm och åker alltid till Jämtlandsgatan. Senast var det pga. ovanstående fullständig kö-kaos. Det finns ju bara en kö-ordning och en sorts kölappar som inte skiljer på om man önskar tvätt- eller mek-plats. Således, flera blev tilldelade platser som inte önskades och tvingades köra ut ur hallen och tillbaka till köplats ett. Sanslöst!!!!

Dessutom, om jag samtidigt som jag vill utföra liftberoende-mekarbeten, även vill kunna tvätta bilen eller vice versa så är jag ju då tvungen att åka ut ur hallen å ta en ny köplats i de fall behövlig plats är upptagen.

OKQ8´s egna slagord ska ju enligt era rubriker innebära HÄLSA OCH SÄKERHET, TRYGGT SUNT OCH HÅLLBART, MILJÖCERTIFIKAT, KVALITETSCERTIFIKAT.

Återgå då till att leva upp till dessa.

Nej fy tusan för ett sådant bilist-arrogant företag som OKQ8 blivit i och med detta!!!! Måste se mig om efter ett annat företag eller andra möjligheter.

4
GUNNAR GUSTAVSSON 13 feb 2011 06:24

Hej !  Jag vill ansöka om ett extra kort , men det var mycket svårt att hitta några uppgifter om det.

Hälsningar GunarGustavsson

2
Gunilla Johansson 14 feb 2011 11:03

Vill framföra mitt missnöje gällande Ok verstaden Luleå Robertviksvägen. Har flera ggr ringt o blir kopplad till växel som ber mej välja alt 2...inget händer inget svar o gång på gång kommer man tillbaka till växelrösten som ber en välja alternativ igen. Vad är detta?..Inget meddelande eller att de ringer eller att de är på lunch fika o.s.v.

Mycket dåligt

0
Ann-Marie Holmström 18 feb 2011 08:18

Varför skickas information om medlemsförmåner ut så sent så att de redan är för sent att utnyttja dem? I senaste bladet skulle man boka hotellrum senast den 14/2 och bladet kom till mig den 16:e. Inte mycket till förmån då inte!!!

0
Lennart Bonnevier 28 feb 2011 11:34

En stilla undran.

Vad ar anledningen till att OKQ8 har planer pa att stanga macken i Arbra? Jag ar intresserad av att macken finns kvar och jag ar beredd att vara medhjalplig for att vi skall fa behalla den service som ett samhalle av Arbras storlek bebover. Stanger OKQ8 Arbramacken bjuder ni in andra aktorer. Indusrierna i Arbra har ater borjat blomstra och infrastrukturen at av god kvalite samt de laga priserna pa fastigheter gor att inom en snar framtid ar behovet av olika servissar en okad efterfragan.

Ta en ordentlig funderar innan beslut i nedlaggningen fastalles.

Vore taksam om fortsatt kontakt bibehalles.

Best Regard

Lennart Bonnevier

0
1 2 3 > »