Den här webbplatsen använder cookies. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Godkänn
Svensk kooperation nominerat till Svenska Designpriset

Svensk kooperation nominerat till prestigefullt designpris

Att paketera kooperationens styrkor på ett snyggt och lättillgängligt sätt är något initiativet Svensk Kooperation lyckats med så väl att det nu lett till två nomineringar i Svenska Designpriset.

Uppdatering:

Den 20 oktober 2016 offentliggjordes vinnarna i årets omgång av Svenska Designpriset. Svensk Kooperations webbsajt var nominerade i två kategorier, varav digital identitet var en.

Juryn hade placerat Svensk Kooperation som fyra i rankingen bland de inlämnade bidragen i kategorin. Tillsammans med den öppna omröstningen online blev totalpoängen två pinnhål högre. Slutresultatet blev ett glädjande silver.


Svensk Kooperation har gått till slutomröstning i två kategorier i tävlingen Svenska Designpriset 2016. En fin bekräftelse på att arbetet med att kommunicera den kooperativa affärsmodellen är på rätt väg. Juryn har valt ut webbplatsen svenskkooperation.se som möjlig vinnare i två kategorier: Information–Digital och Identitet–Digital.

Det innebär att juryn ser webbplatsen som en av Sveriges bästa utifrån kriterierna kommunikation, effekt, hantverk och känsla. Den 20 oktober vet vi vem som vinner.

Nu är det din tur

Precis som i Melodifestivalen är det inte bara juryn som bestämmer i Svenska Designpriset. Även du får chans att välja dina favoriter bland de tävlande bidragen. Det sker genom en online-omröstning.

Vill du bidra till Svensk Kooperations vinstchanser? Rösta i den första kategorin Information-digital den 5–11 september. Sedan ytterligare en gång i den andra kategorin Identitet-Digital veckan efter, den 12–18 september.

Gör så här för att rösta

  • Gå in på designpriset.se
  • Leta upp kategori Information–Digital 2Ab. (5–11 sep)
  • Leta upp kategori Identitet–Digital 3D. (12–18 sep)
  • Registrera din röst.
Om Svensk Kooperation

Svensk Kooperation är ett initiativ som drivs av OK, Arbetsgivarföreningen KFO, KF, Folksam, Fonus, Riksbyggen och Coompanion i samarbete med HSB, LRF och PwC. 

Tillsammans gör vi en storsatsning på att uppdatera bilden av kooperationen. Det gör vi genom att öka kunskapen om kooperation, sprida idéer och visioner och driva opinionsbildning i frågor som rör de kooperativa företagens villkor. Vi arrangerar seminarier och debatter, ger ut rapporter och initierar forskning. Och mycket annat. 

Svenskkooperation.se

Om Svenska Designpriset

Svenska Designpriset har som målsättning att främja och utveckla svensk grafisk design och kommunikation. Tävlingen ska ge alla som arbetar med grafisk design och formgivning möjlighet att delta med sina alster.

Tävlingen är indelad i kategorierna redaktionellt, information, identitet, reklam, device, bildkommunikation och event med underkategorier. Sammanlagt blir det tjugofem olika tävlingskategorier samt Juryns pris och Årets Våghals.

Designpriset.se