Förslag - 2023 / 2

De tillfälliga kupongerbjudanden som kommer i brevlådan alternativt via Kivra

Förslag

Bakgrund

I dagens läge för att utnyttja våra medlemserbjudanden t ex rabatt på drivmedel, måste man gå in på macken och betala manuellt.
Vid manuell betalning anser jag att personalen är skyldig att fråga kunden om den har den tillfälliga rabatten, vilket inte alltid sker. Det är inte bra.
Idag träffade jag en medlem som anser det är för tidkrävande, att behöva stå i kö, för att minska sina utgifter med
11-20sek.

Yrkande

Rabatten den tillfälliga borde dras per automatik för våra medlemmar. Det ska gå lätt och smidigt. T o m kunna vara lite överraskande. Vill vi höja värdet av att vara medlem. Vi ska jobba professionellt och modernt. Vi måste se till att vi har ett bra förtroendekapital. Det kommer löna sig. Vi har ju ett antal konkurrenter på marknaden. Rabatten bör ju ha en påverkan för val av tankställe, eller!? Speciellt i dessa tider.

Namn

Madeleine Laurell

Ort

Upplands Väsby

OKQ8:as utlåtande

SVAR: Vi ser just nu över möjligheten att digitalisera, och på sikt anpassa medlemsprogrammet där det även ingår att bredda antalet ställen/kanaler där erbjudanden kan nyttjas. Vi gör just nu stora investeringar i att uppgradera våra IT miljöer som är en förutsättning för att få det här att fungera enkelt och smidigt i framtiden. Arbetet fortlöper under hela 2023 med förhoppning att komma med ett antal nyheter sen höst och efterföljande 2024.

 

Thorbjörn Bornsjö

Head of CVM & Members