Därför frågar vi om dina insättningar på OK Sparkonto
I augusti 2017 trädde ett nytt penningtvättsdirektiv i kraft som vi på OK enligt lagen är skyldiga att följa eftersom vi erbjuder en finansiell produkt, OK Sparkonto. Lagen innebär att vi måste ställa ett antal frågor till dig som gjort egna insättningar på OK Sparkonto. Frågorna handlar om hur du använder OK Sparkonto och att vi ställer dessa frågor följs upp regelbundet av finansinspektionen.
Har du fått två blanketter?
Utöver detta har också OKQ8 Bank en laglig skyldighet att fråga sina kortkunder om deras användning. Om du har fått blankett både från oss på OK-föreningarna och av OKQ8 Bank, är det alltså därför.
Tillsammans följer vi lagen
Vi tror att alla våra medlemmar, precis som vi, är måna om att följa lagen. Samtidigt förstår vi att de här blanketterna kan väcka frågor. Därför har vi här nedan sammanfattat några av de vanligaste frågorna.
Fler svar kring OKQ8 Banks frågor till dig som kortkund hittar du på www.okq8.se/kundservice. Hittar du inte svaret på din fråga är du alltid välkommen att ringa OK:s och OKQ8:s gemensamma kundservice på telefon 020 - 65 65 65. De har öppet helgfria vardagar kl. 08:30–17:00.
Läs mer om lagstiftningen och lagen om åtgärder mot penningtvätt hos Finansinspektionen.
Vanliga frågor & svar