Motion - 2023 / 23

M 23 – OK och OKQ8

Kategori
Övrigt
Motion

Mobiliteten är på stark frammarsch.
OKQ8 stationen är den kontaktyta som svarar för den mobila direktservicen.
Nu har tre digitala val i OK passerat. Jag varit med på medlemsdagarna inför valen. En
vanlig fråga då som jag har fått är: Vad är OK för nånting och vad gör dom?
Hög tid för OK att resa sig som fågel Fenix o träda fram och visa att vi är en
demokratisk medlemsorganisation där alla medlemmar kan göra sin röst hörd.
OK och OKQ8 har allt att vinna i en aktiv samverkan fram till den nya mobiliteten. Vi
kan redan nu se att medlemmar handlar mer redan nu på OKQ8 stationerna än övriga
kunder.
Dags att välkomna fler till medlemskap i OK.
OK är idag en stor medlemsorganisation som vill samverka med hela samhället för
bästa möjliga framtida mobilitet men vi ska hela tiden sträva framåt så att vi får en ännu
större medlemsstyrka.
Vi som stor medlemsorganisation inom mobiliteten kan då vara med och forma
utvecklingen framåt. Inte enbart de stora bolagen som i första hand ser till sitt vinstintresse.
Mobilitet är en del av samhällsutvecklingen.
OK som en av Sveriges största operatörer ska givetvis vara med i den samhällsutveckling
som sker idag.
Visa att vi vill vara med och bygga upp nya bra servicepunkter för service ex vis post
och vissa banktjänster. Utlämningsställe för medicin, systembolag. Inlämning till tips
och ATG. Ta vara på alla bra initiativ som kan leda utvecklingen framåt.
Kort och gott OK måste visa samhällsplanerarna att vi vill vara med och bygga upp
servicenoder där vi är med och blir till stor stöttning för alla. Både boende runt servicestället
och tillfälliga besökare kan njuta av att samhällsservicen får överleva i hela
Sverige.


Yrkande att
OK visar sin samarbetspartner OKQ8 att vi har stora möjligheter göra en god insats för
oss medlemmar. Enas om att vi inte kan bli för många medlemmar


Mats Heinerud medlemsnr 615123
Stockholm

Styrelsens utlåtande

Styrelsen stödjer till fullo motionärens ambition att visa på föreningens medlemsstyrka
och engagemang för frammarschen av den nya mobiliteten. OK är 50 % ägare av
OKQ8, en partner som delar vår målsättning att påverka hela samhällets omställning
till en hållbar morgondag. OK:s stora medlemsbas, spritt över hela Sverige, är därför en
viktig målgrupp för OKQ8 som under senaste åren har intensifierat sin marknadsföring
som visar att det lönar sig att vara OK-medlem, i sociala medier, hemsida, reklam och
på 740 stationer runt om i landet. Det omfattar till exempel sommarbonus de senaste
somrarna, dubbelt-upp värde vid köp med värdecheck, löpande månadserbjudanden
och rabatter på stationerna, förmånliga elavtal, försäkringar och partnererbjudanden
på resor och upplevelser.
OK stödjer OKQ8:s strategi: ”Alla kommer inte att kunna ställa om samtidigt på samma
sätt, därför erbjuds en mångfald av drivmedel och energitjänster, för att alla ska kunna
vara med och bidra utifrån sina förutsättningar. Tillsammans mot en fossilfri framtid!”


Styrelsen föreslår föreningsstämman besluta
att anse motionen besvarad.

Stämmans beslut

Föreningsstämman beslutade

Att anse motionen besvarad