Motion - 2025 / 16
Tablå för ägarombud vid kontakt med medlem på OKQ8 station
Inte så sällan kan du höra frågan, vad säger vi på station? När ägarombud möter medlem eller för den delen kund vi vill blir medlem.
En tablå med korta headlines (max 10), Vad OK gör bör tas fram. Tablån ska vara aktuell och uppdateras.
Detta kan underlätta för ägarombud att möta medlem på station.
Det blir också en likare för ägarombud i alla våra regioner som ska möta medlemmar och tala om vad OK gör och just nu.
YRKAR
att en enkel tablå som uppdateras med headlines tas fram, för att kunna användas av ägarombud, vid möte med medlem/kund vid aktivitet på station.
Åsa Janlöv
Styrelsen ser positivt på förslaget att ta fram en tydlig och uppdaterad tablå med nyckelbudskap om OK:s verksamhet. En sådan skulle kunna underlätta för ägarombud i mötet med medlemmar och kunder, samt bidra till en enhetlig kommunikation i alla regioner.
tyrelsen tar med sig förslaget och kommer att se över möjligheten att utveckla en kort och aktuell tablå med de viktigaste punkterna om OK:s verksamhet. Fokus kommer att vara på att skapa ett användarvänligt och lättillgängligt material som kan uppdateras löpande och som kan stödja OK-råden i deras medlemsdialoger på stationerna och vid medlemsaktiviteter.
Styrelsen föreslår föreningsstämman besluta
Att anse motionen besvarad
Föreningsstämman beslutade
Att anse motionen besvarad