Bedege

Bedege är ett OK-bolag som utvecklar och förvaltar smarta affärs- och kassasystem, framför allt inom detaljhandel. Under 2017 levererade Bedege det bästa resultatet någonsin.

På Bedege jobbar handplockade och certifierade verksamhetskonsulter, utvecklare, supporttekniker, servicepersonal och projektledare. Uppdraget är att erbjuda effektiva affärssystem och kassalösningar, både för butiker och e-handel. Bolaget erbjuder även heltäckande support-, service- och depåtjänster, varje dag och dygnet runt.

Från att ha varit en relativt liten aktör i branschen har Bedege vuxit stadigt under de senaste åren och har i dag en stor skara välkända och stora aktörer inom detaljhandeln som kunder. Under 2017/18 levererade Bedege dessutom ett resultat på 15 Mnkr som har ökat för tredje året i rad.

Enkelt och smidigt är framtiden

Under året har Bedege fortsatt arbeta med att ta fram mobila kassor till detaljhandeln där säljaren kan ta betalt ute i butiken utan att behöva gå till kassadisken. Ett annat fokusområde är omniförsäljning där kunden kan påbörja sitt köp i mobilen, fortsätta titta i datorn för att sedan genomföra själva köpet i butiken.

Många stora kunder

OKQ8 är Bedeges enskilt största kund och ett ständigt arbete pågår med all den it som krävs för att driva stationerna. Andra exempel på välkända, större kunder är Kicks, Life, Pocket Shop, NK, Smycka, Webbhallen, Stjärnurmakarna, J Lindeberg, Victoria’s Secret, Orrefors Kosta Boda, Compass Group och New Wave Sports.

 

Mer om Bedege

OK ekonomisk förening äger bolaget till 86,9 procent. Övriga OK-föreningar äger resterande 13,1 procent.

2017 omsatte bolaget 63 miljoner kronor och gjorde ett operativt resultat om 15 miljoner kronor.

40 personer är heltidsanställda varav 28 procent är kvinnor. 

Läs mer på bedege.se.