Bedege
På Bedege jobbar handplockade och certifierade verksamhetskonsulter, utvecklare, supporttekniker, servicepersonal och projektledare. Uppdraget är att erbjuda effektiva affärssystem och kassalösningar, både för butiker och e-handel. Bolaget erbjuder även heltäckande support-, service- och depåtjänster, varje dag och dygnet runt.
Medarbetarna - den viktigaste konkurrensfördelen
Som sin viktigaste konkurrensfördel ser Bedege de egna medarbetarnas gedigna kunskap och erfarenhet inom detaljhandeln. Denna erfarenhet kombinerat med spetskompetens inom programmering och teknologi gör att Bedege kan erbjuda sina kunder både välbehövlig rådgivning och tekniska lösningar som krävs för kunders verksamhet. Därför är Bedege noga med att värna om sitt humankapital och den uppskattade företagskulturen.
Precis som i övriga delar av it-branschen är konkurrensen om kompetensen hård och för Bedege, som också sätter ett stort värde i förståelsen av just detaljhandeln, är rekryteringsbasen ännu mindre. Under 2019/20 har Bedege därför etablerat en utvecklingsfilial i Östeuropa där kompetens finns att tillgå. Hittills har två personer med stor teknisk kompetens anställts vid filialen. Dessa har inkluderats i Bedeges befintliga traineeprogram där de får lära sig om svensk kultur och detaljhandel.
Utforskar den nordiska marknaden
Bedege har sedan länge haft kunder runt om i Norden. Nu ser bolaget över möjligheterna att etablera sig på den norska marknaden där deras tjänsteerbjudande bedöms vara konkurrenskraftigt.